Referenties

Saapke de Groot-Voolstra
Teamleider bij de Piet Bakkerschool in Sneek

TRIPS levert ons mooie inzichten in de vorderingen van de leerlingen op

We wilden graag de verschillende datasets waar we als school over beschikken op een zinvolle manier aan elkaar knopen. Dit deden we handmatig wat maakte dat er makkelijk fouten in konden sluipen. Daarbij kostte het veel tijd. 

TRIPS levert ons mooie inzichten in de vorderingen van de leerlingen op. Doordat diverse datasets nu met elkaar gekoppeld zijn, is duidelijk waar eventueel nog hiaten zitten en kunnen we makkelijker verbanden leggen tussen de verschillende soorten resultaten. 

We hadden enkele twijfels over TRIPS toen het opstarten van ons traject wat hobbelig verliep. In het begin verliep het contact wat moeizaam. Dit werd uiteindelijk naar tevredenheid opgelost door contact persoonlijker te maken. Nadat we goed zicht hadden op welke data vergelijkingen we kunnen realiseren met TRIPS, hebben we besloten om door te gaan. Met het programma zien we zeker ook goede ontwikkelingen zoals de recente overgang naar een andere lay-out.

Ik zou TRIPS aanbevelen aan mijn collega scholen als ze op zoek zijn naar een manier om data-ondersteund opbrengstgericht te werken in combinatie met handelingsgericht werken. Opbrengstgericht werken en handelingsgericht werken apart is vaak niet moeilijk binnen een school, maar beiden combineren vraagt een gedegen onderliggend systeem. Er gaat wel wat tijd zitten in het programma en de manier van werken onder de knie te krijgen. Daar moet je rekening mee houden. 

Nicole Zewald
Adjunct-directeur van De Groote Aard

Het is leuk om met TRIPS bij te sturen!

Nu het MT met TRIPS is gestart is, vragen de leraren al naar eigen inlogcodes om zelf ook op elk moment te kunnen kijken naar de data. Door nog meer grip op de data en hierin ook regie te hebben, wordt het voor leraren echt leuk om het onderwijs data-ondersteund bij te sturen. Het duiden van cijfers is erg handig, maar waar we vooral blij mee zijn, is dat wij nu veel beter inzicht hebben in welke interventies op onze school en voor onze leerlingen effect hebben.

In de toekomst zouden we nog meer gebruik willen maken van TRIPS en hopen we niet meer alle losse systemen in stand te hoeven houden.

Anita van Erp
Schoolpsycholoog en zorgcoördinator bij de Gerhardschool

Werkdruk verlaging in het onderwijs door automatisering

Een verandering nu is dat we met één druk op de knop de resultaten krijgen die we voorheen dus pas na drie dagen turven kregen. Daarbij kan je nu dus ook nog iets zeggen over de dingen waarvan we voorheen zeiden; het zou mooi zijn als… Dat zijn nu dingen die ook al in TRIPS staan, zodat we deze gelijk mee kunnen nemen. In plaats van dat het een mooi toekomstbeeld is, is dat nu de realiteit.

Erik Scheerder
Directeur van de Gerhardschool in Amsterdam

Met TRIPS werk je data-ondersteund 3.0 aan de onderwijskwaliteit

Door TRIPS is er nu sprake van een enorme efficiencyslag, omdat de analyses geautomatiseerd zijn. Dat scheelt niet alleen veel tijd, maar geeft ook nieuwe inzichten. Van data-ondersteund werken heb ik al veel kaas gegeten, maar dan vooral van data-ondersteund werken 1.0 en 2.0. Hierbij is het besef van data verzamelen 1.0, er iets mee doen 2.0, wat TRIPS doet is data-ondersteund werken 3.0. Alle lijnen komen met TRIPS samen in één omgeving: opbrengsten op functioneringsniveau en leerrendement, uitkomsten van de sociale veiligheid, harde leerlingenkenmerken, lesobservaties van de kijkwijzer, maar ook de opbrengsten uit de Parnassys leerlijn module.

Maaike Kieft
Adjunct directeur van de Zonnebloemschool

Onderwijskwaliteit in het speciaal onderwijs nu ook inzichtelijk

TRIPS geeft mij vertrouwen. De mensen bij TRIPS luisteren goed naar mij en mijn collega’s en begrijpen wat we bedoelen, waar we tegen aan lopen en denken mee over wat handiger kan. TRIPS is een heel betrouwbare partner en qua dienstverlening uniek in de onderwijs-/ICT wereld. Tot nu toe heeft het team haar beloftes steeds waargemaakt en altijd binnen het juiste tijdsbestek. Binnen twee weken is een oplossing bedacht, getest en uitgewerkt en weet het team hoe zij ermee moeten werken. Dat is erg prettig samenwerken. TRIPS is een positieve uitzondering tussen alle bestaande ICT-/systeembeheerbedrijven. Het is echt de moeite waard om met hen samen te werken. Waag de stap. Ook al vindt u dat misschien spannend.

Tuncer Akyazi
Deelschoolleider bij het Montessori Lyceum Amsterdam

Intuïtie en onderzoek combineren voor optimale leerling-, en docentontwikkeling

We gebruiken TRIPS vooral om ons onderbuikgevoel te verifiëren. We denken dat A een oplossing is voor B, maar vinden leerlingen en andere collega’s dat ook? En onderbouwen de analyses dit?‘. Het helpt alle teamleden om goed onderbouwde verbetersuggesties en oplossingen te ontdekken.

Hakan Akkas
Informatica docent bij Metis Montessori Lyceum

Onderwijs evalueren en verbeteren met behulp van data in TRIPS

Ik evalueer en verbeter mijn onderwijs met TRIPS. TRIPS biedt mij een actueel inzicht in wat werkt en wat ik anders kan doen. Dat is wel zo handig! Ik log in en krijg meteen de belangrijkste inzichten in beeld. Het maakt me nieuwsgierig, zet me aan het denken en brengt me nieuwe inzichten over mijn eigen onderwijs.